Alla inlägg under december 2007

Av oval - 31 december 2007 01:44


Det sover en svartvit liten katt på min vänstra arm.
Då är det svårt att skriva.
Hon snusar och småsnarkar och låter, sover hårt. Så söt. Hon vill alltid vara nära, intill eller ovanpå. Ger så mycket kärlek. Min lilla sötnos.

Ikväll har jag funderat över året 2007.
Vad som hänt, bra och dåligt, motgångar, medgångar och framför allt vad detta året lärt mig. En jäkla klyscha, fast jag brukar inte göra sådana reflektioner runt nyår, så det var lite kul, nyttigt.

Nu ska jag sova i helt nyköpta sängar, åh så skönt!

Av oval - 29 december 2007 00:17


Hade nästan glömt bort min blogg.
Så jäkla trist när man lägger ner tid på långa inlägg med bilder och massa tanke och text å sen skriver inte en enda jäkel en kommentar, ser ju att folk har läst...

Men skitsamma, tänker inte skriva mer för andras skull.
Så jävla trött på andra, själviska andra, märkliga andra.

Trött, sömnig. Borde sova.
Alltid mycket släktmiddagar så här års med alla släkter på alla håll. Så även ikväll, mysigt men det märks att min kropp inte är på topp, kl 20 började jag gäspa... Rädd för snedhet, rädd för men. Borde kolla upp höften hos osteopat men vill få komma till ortopeden först, men det kan man väl drömma om, blir väl i mars eller nåt.

Vart är min energi?
Jag äter nog fel, någon brist kanske. Borde äta mer tabletter, tillskott för vegetarianer, Omega3, B-vitaminer och allt vad jag har hemma... å de där koncentrationshjälp-tillskott-tjosantabletterna, men jag är urkass på att ta tabletter regelbundet. Precis avslutat min 15-dagarskur med smärtstillande och antiinflammatoriskt för mitt skadade ben och det var inte bara en gång jag glömde ta morgontabletten. Eller glömma ta dem till maten, gör dödens ont att äta på tom mage, bränner i mage, strupe, hals, svalg som syra. Hopplös är jag. En prestation i sig bara att få i mig p-pillret varje dag, men det brukar gå bra iaf.
Vart tog min energi vägen? Vet att jag haft en.

Sur, trött och besviken på människor som inte hör av sig som de ska.  
Trött på att jag jämt stressar runt och inte hinner med alla vänner jag önskat, trots att jag just nu har mer tid över än förr, vad är det som händer??

Trött på den här jävla skitdatorn. Avskyr bärbara datorer. Typ.

Trött på astråkiga, menlösa Facebook med skittråkigt utseende och funktion, men är där mest för brors skull, där läser han det vet jag. Saknar honom som sjutton, det är inte roligt, saknar, saknar, saknar min lillebror, ska det vara så här? Vi som varit såna kompisar senaste åren, känns som jag tappar bort honom, att han aldrig mer kommer bo nära mig igen, att vi aldrig mer komma vara så tajta som sista åren hemma, en bror är en bror och inget någon annan kan ersätta. Saknar att snacka skit med honom, våra filmkvällar med bioljud, retas med honom och skratta ihop, hans dumma, ärliga kritik när han tycker jag köpt en ful mössa el nåt, krama honom och kalla honom en liten skitunge, saknade att gå på stan och köpa julklappar ihop i år, fan saknar honom ju!! Helt egoistiskt. Han reser jorden runt, lever livet, upplever, utvecklas, växer! jag unnar honom det! Jag är jätteglad för hans skull! Han om någon är verkligen värd detta och jag är stolt över honom, men samtidigt saknar jag ändå honom. Helt egoistiskt.

Gnällig ikväll.
Alltid positiv annars. Tycker om att fokusera på det positiva.
Men ikväll värker nacken och jag är gnällig.
TAMME FAN! det är jag, så det så.

Tänkte att om jag gnäller ur mig rejält här kan jag få det ur mig och slippa eländet :P

Nä nu ska jag gå in till sovrummet och krama på min gosiga sambo istället, han brukar alltid få mig att känna mig bättre, vad det än är. Men fan ta honom om han också tänkt vara gnällig ikväll... ;P




Åh.
Jag längtar till Visby.

Ovido - Quiz & Flashcards