Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Släpp pausknappen då

Av oval - 14 april 2009 09:45


Bloggen liksom livet har varit på paus ett tag.

Eller inte livet, livet fortgår vare sig man vill eller inte. Tiden bara går, hur mycket man än försöker trycka på paus. För jag har verkligen varit intryckt i paus ett par månader nu och livet och tiden bara rinner ifrån mig. För det går inte att stoppa tiden och livet bara för att jag behöver en paus. Ingen lyder mig. Ingen tar hänsyn till mitt pausbehov.

Hur gör man för att släppa pausknappen då?
Känns som att jag har fastnat. I en dimsorg.
Jag mår bättre, men jag kan bara inte komma igång igen. Frustrerande.
Blir så himla tufft med skolan när jag inte tar för mig, planerar, och ser framåt. Älskar skolan men pausknappen var inte mitt val och den fäller krokben för min skoltid. Fan då.

Känner mig trög som en sirapsklump.
Fast trög som i osmart.

Det är jäkla mycket uppförsbacke nu alltså.

Jag skulle behöva hitta och öppna dörren till livet igen, till energi, framtid, kamp och förändring.



Jag ser den ju.
Rätt framför mig.
Hur når man?
Släpp mig fri!

 
 
Ingen bild

Mimmi

17 april 2009 00:38

Kram vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oval - 6 juli 2009 00:46

    Kanske är det enbart nyhetens behag, kanske blir det den nya för gott.Den här, mina tankars blogg, har med en stor sorg i hjärtat flyttat. ...

Av oval - 17 juni 2009 15:36

TröttTröttareUtmattadI onsdags förra veckan så jobbade jag ju första gången på nya jobbet. Ett kvällspass. Dagen efter, på torsdagen, så åkte jag till Göteborg och sedan har vi haft skola fre, lör, sön, mån och tisdag i basmedicin. Dvs föreläsningar ...

Av oval - 10 juni 2009 21:41

Pust.Helt slut.Första dagen på ett nytt jobb är alltid tuff!Alla intryck, lite anspänning, viljan att göra ett gott intryck, minnas all information man bombarderas med, vara med överallt för att se och lära så mycket som möjligt på kortaste möjliga t...

Av oval - 6 juni 2009 23:42

Jag måste erkänna.Du gör mig helt knäsvag Alecia!Drömmande blick, knäsvag och lite småkär.Om jag fick byta röst, skulle jag vilja ha hennes.Jag pratar alltså om Pink. Närmare bestämt om hennes senaste album Funhouse. I synnerhet om låten "I don't...

Av oval - 5 juni 2009 00:22

Nu har jag läst en massa utav mina gamla inlägg här.Roligt :)Speciellt de som handlar om skolan!När helst jag är lite nere, så kan jag läsa de inlägg jag skrivit direkt efter en vecka på skolan och bara le. Inspirationen, energin jag får när jag är d...

Ovido - Quiz & Flashcards