Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Passionen

Av oval - 25 april 2009 20:57


Just precis just nu är livet bra skönt.

Kl 08 imorse skrev jag tenta i nervsystemet, den gick inte så bra, men det är skönt att ha den gjord i allafall. Mellan 09 och 17 hade vi sen mer nervsystemföreläsning, det är mastigt! Sen hem hit till Jenny och Emil, det är rena sommarvärmen här nu, underbart. Mellan kl 19 och 20 gick jag en powerwalk här i området bland backarna, riktigt jäkla skönt.

Kände mig stark och fylld med energi!
Det är omtumlande, dessa veckor i Gbg.
Ångesten i tisdags var mer pga att jag inte var tillräckligt påläst samt att det är mycket hemma nu, men när man varit här någon dag, träffar Jenny på kvällarna (som är SÅ vacker nu!) och mina urgoa klasskompisar samt inspirerande lärare på dagarna så är det som att fylla på batterierna!
Detta ämne, detta fantastiska ämne.

Det är svårt att beskriva vad jag känner för osteopatin.
Att vårda helheten, värna om att allt hänger ihop, själ och kropp, som den självklarhet det är. Att lära sig massor om den fantastiska kroppen vi har, att lära sig tekniker för att handgripligen hjälpa människor må bättre, det är fantastiskt.
Tänk vad kroppen är otrolig, allt den gör själv varje dag, vi är så mycket Hälsa och så lite sjukdom eller ohälsa egentligen, kroppen är ju byggd för att klara av det mest själv, i blodet, i systemet, blir det stopp någonstans hittar den nya banor. Att hjälpa kroppen med en skjuts i rätt riktning när det fungerar dåligt någonstans är vad vi egentligen gör. Är det inte fantastiskt?
Det kan låta himla flummigt, men det är inte det, vi läser all anatomi bakom och vi ska kunna förklara tex varför diafragman kan vara påverkad när någon kommer in med ont i axeln. Allt i kroppen hänger ihop. Nerverna kopplar samman oss med mönster få människor egentligen vet. Det är så många fantastiska tekniker vi får lära oss som jag ser fram emot!

Att själv få behandling också och uppleva hur en trött, öm kropp får nytt liv, nytt flöde och hur det påverkar både hur min kropp fungerar och hur jag mår inuti, det älskar jag.

Det finns människor här som ger mig så mycket inspiration att jag önskar jag fick träffa dem oftare.

Passion.
Jag har hittat en passion i mitt liv.
Fan vad mycket jag vill bli en riktigt bra osteopat!

Det är helt upp till mig själv, det är bara jag som kan stå i vägen för mig.
Framtiden är öppen, möjligheterna enorma och drömmen min om jag bara kämpar för den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oval - 6 juli 2009 00:46

    Kanske är det enbart nyhetens behag, kanske blir det den nya för gott.Den här, mina tankars blogg, har med en stor sorg i hjärtat flyttat. ...

Av oval - 17 juni 2009 15:36

TröttTröttareUtmattadI onsdags förra veckan så jobbade jag ju första gången på nya jobbet. Ett kvällspass. Dagen efter, på torsdagen, så åkte jag till Göteborg och sedan har vi haft skola fre, lör, sön, mån och tisdag i basmedicin. Dvs föreläsningar ...

Av oval - 10 juni 2009 21:41

Pust.Helt slut.Första dagen på ett nytt jobb är alltid tuff!Alla intryck, lite anspänning, viljan att göra ett gott intryck, minnas all information man bombarderas med, vara med överallt för att se och lära så mycket som möjligt på kortaste möjliga t...

Av oval - 6 juni 2009 23:42

Jag måste erkänna.Du gör mig helt knäsvag Alecia!Drömmande blick, knäsvag och lite småkär.Om jag fick byta röst, skulle jag vilja ha hennes.Jag pratar alltså om Pink. Närmare bestämt om hennes senaste album Funhouse. I synnerhet om låten "I don't...

Av oval - 5 juni 2009 00:22

Nu har jag läst en massa utav mina gamla inlägg här.Roligt :)Speciellt de som handlar om skolan!När helst jag är lite nere, så kan jag läsa de inlägg jag skrivit direkt efter en vecka på skolan och bara le. Inspirationen, energin jag får när jag är d...

Ovido - Quiz & Flashcards