Alla inlägg under februari 2008

Av oval - 28 februari 2008 20:16


Fantastiskt.
Jag känner mig allt lite bortskämd. Jag får jobba med, jag får Betalt för att jobba med något jag brinner för, något jag tidigare ändå gärna gjorde på min fritid; hjälpa katter i nöd. Jobbar dessutom med två jättegoa tjejer som bidrar till mycket skratt och lättsam stämning på jobbet. Jag har nog inte riktigt fattat vilken chans detta är för mig. Hoppas det blir bra på sikt också nu.

Av oval - 17 februari 2008 19:54


I love my new job!

Mår skit, mått knas hela helgen. Mått illa, ont i magen, huvudvärk, nackont, förkylningssymptom, mått (mår) skit. Men jag vägrar vara hemma från jobbet imån, jag bara Ska må bra då. Är alldeles för roligt där för att kunna vara hemma. Hårt jobb också, men så enormt givande!
Fick precis sprängande huvudvärk, spänningsvärk bortom förståndet. Fattar inte vad det är för fel på mig? Mår totalt superskit. Igår kväll på jätteroligt middag med hela byns hästfolk där pållan min bor, hade jag så ont i magen att jag inte kunde sitta rakt, huvudvärk så hörseln nästan blev suddig, fick åka hem först av alla, trist.

Men jag mår ju super, inuti! Haft en härlig vecka, glad, ny energi, inspiration, ett nytt värde, ny kraft. Framtidstro.

Känns som om jag skulle kunna somna nu, halv 9 på kvällen. Helt förstörd.
Whats wrong with me?

Jag har blivit knäpp.
Jag har smådrömt om hus länge, hemnet är min vän. Det är så kul att titta på gårdar och hus och drömma. Om 5 år är rimligt, just nu är helt orimligt. Men gud vilket sug jag har.. känner mig så instängd ibland i lägenhet. Vill ha stora ytor, mer plats att bo på och mer garderober, minst ett rum till, en rejäl uteplats, en trädgård!! Vill kunna ha nära till naturen och kunna sitta ute ostörd och bara njuta av lugnet. Jag vill ha livskvalitet, elda i en öppen spis, stänga av tv och dator och drömma mig bort framför brasan... som jag är uppvuxen med. Ibland känner jag mig som en guldfisk i en genomskinlig skål. Släpp mig fri!
Påminn mig gärna om fördelarna med lägenhet.

I övrigt måste jag påpeka vilken bebisbomb det är nu! Tycker nästan alla är gravida! Jösses, börjar jag verkligen bli vuxen, när vänner och bekanta är så vuxna?! Det är kul förstås att folk ska ha bebisar, gifter sig och köper hus så det står härliga till, men det känns lite läskigt också. Det känns inte så länge sen man frågade chans och ansåg alla som gick på Gymnasiet vara ofantligt Gamla...

Av oval - 5 februari 2008 20:46


Livet känns... BRA just nu.

Börjar det äntligen vända? Jag ser ljuset. Jag har börjat odla förväntan och magpirr, glad förväntan. Jag tror att jag har hittat mina kall. För visst har vi alla flera kall, men de är inte alltid så lätta att hitta. Vända det onda till något gott. Ge god energi och du får god energi tillbaka.

Det är så spännande!

Livet.

Framtiden.

Möjligheterna.

Att inte veta hur det blir, allt är möjligt!

Det känns... stort.

Jag vill verkligen det här.

Positiv energi, frihet, lyssna, hjälpa, balans, harmoni, ständig utveckling, lära mig sambanden, fantastisk funktion, självständighet.

En plats för Mig.

Jag vill verkligen det här!

Av oval - 5 februari 2008 16:52

Åh.

Äntligen!

Det känns som om vi har fått ett totalt nytt kök!
Förra helgen sprutlackerade vi om alla köksluckorna och lådorna och målade en skiva som vi ville prova att ha istället för kakel vid diskbänken. Nu är köksprojektet nästan färdigt! Det blev mycket bättre än vi kunnat föreställa oss! Igår skruvade, spikade, sågade, fixade och pulade vi det mesta. Idag har vi köpt och satt upp belysning och satt dit de sista listerna. Det är en list kvar och lite sladd-fix kvar, men så gott som klart är köket!

Vad tycks, blev det någon skillnad??!

Så här såg köket ut FÖRE:


Det satt en läskig tunn träskiva längst upp och därunder en plastmatta som verkar velat likna kakel, som höll på att lossna...

Skabbigt, slitet, ohyggligt fult och på väg att släppa överallt... jag har verkligen avskytt den delen av köket ända sen vi köpte lägenheten för knappt 1,5 år sedan. Notera tejpen *fniss*


Men så äntligen!
Omvandlingen började...

Man får jobba, slita och stå i, även katten försökte hjälpa till.

Det ska sågas och det ska skruvas...
 


Resultatet blev ett mörkrött, blodrött, härligt kök i lite otraditionell anda.
Lite småpill är det kvar men i stort sett är allt klart här! Dock gör det sig mycket bättre live tycker jag.


KÖKET EFTER











Älskar det! Det blev lugn, värme, harmoni, energi. Det är äntligen kanonbra belysning över bänkarna, spotlightsen gjorde väldigt mycket. Nu ser man också hur vita, fina och nymålade skåpsluckorna är också, de försvann lite i "skiten" innan.

Jag ville målat en vägg så här mörkröd i köket från början men Ziggy vägrade. Nu har jag äntligen fått in mitt blodröda!! Älskar! Det bästa är att hela kalaset med omlackade skåpsluckor och besticklådor, målad och 2 ggr klarlackad röd skiva, ny elkontakt, lister och lampor kostade oss totalt ca 400 spänn! Det är bra att ha en sambo som är målare ;)

Me love!

Ovido - Quiz & Flashcards