Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Mitt i drömmen

Av oval - 5 juni 2009 00:22


Nu har jag läst en massa utav mina gamla inlägg här.
Roligt :)
Speciellt de som handlar om skolan!

När helst jag är lite nere, så kan jag läsa de inlägg jag skrivit direkt efter en vecka på skolan och bara le. Inspirationen, energin jag får när jag är där blir plötsligt så stark igen.

Jag läste om min lycka över att ha blivit antagen, den 14 maj förra året fick jag beskedet, och det känns totalt overkligt att jag hunnit gå ett helt ÅR på den här utbildningen! :O Hur gick det till? Shit så fort det gick. Så underbart det är att vara mitt uppe i det, istället för nervös inför det. Å nu är det bara 3 små, snabba år kvar, hur ska jag hinna lära mig allt?

Stolt.
Jag är faktiskt stolt över mig själv.
Ett år är avklarat och med undantag för nervtentan i lördags som ej är rättad ännu, så har jag klarat varenda tenta under detta året! Trots många motvindar och branta uppförsbackar och en uuusel studieteknik i vår.
Inte en enda omtenta.

Och roligast av allt, JAG KLARADE DEN PRAKTISKA EXAMEN!
Som jag var så förfärligt nervös inför. och under.

Kraven jag har på mig själv är höga, jag var inte helt nöjd med min prestation under examen, jag kan bättre -men nu kan jag ändå vara stolt över att jag klarade den.

Jag är mitt uppe i min största dröm!
Helt overkligt.

Lärare som brinner för sitt ämne! Lärare som är yrkesverksamma i det yrket jag ska bli och bara älskar sitt jobb! Det är fantastiskt. Jag blir så inspirerad, upprymd, fylld med energi.

Det är en oerhört tuff utbildning. Högt tempo, massor och massor utav kunskaper om kroppen som ska rymmas i hjärnan. Men vilket ämne! Kroppen är helt fantastisk!

Ja, livet på hemmaplan är tungt just nu.
Men när det känns blä så kan jag tänka på skolan, utbildningen, osteopatin och få ett leende på läpparna igen.

Det är inte bara en utbildning, det är ett starkt intresse.
En Passion inom mig.
Grymt, galet svårt. Kräver enormt mycket och jag kan inte förstå hur jag ska hinna lära allt på bara 3 år till, men jag vill verkligen detta! Blir lite rädd att förlora det, men jag tänker ge mitt allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oval - 6 juli 2009 00:46

    Kanske är det enbart nyhetens behag, kanske blir det den nya för gott.Den här, mina tankars blogg, har med en stor sorg i hjärtat flyttat. ...

Av oval - 17 juni 2009 15:36

TröttTröttareUtmattadI onsdags förra veckan så jobbade jag ju första gången på nya jobbet. Ett kvällspass. Dagen efter, på torsdagen, så åkte jag till Göteborg och sedan har vi haft skola fre, lör, sön, mån och tisdag i basmedicin. Dvs föreläsningar ...

Av oval - 10 juni 2009 21:41

Pust.Helt slut.Första dagen på ett nytt jobb är alltid tuff!Alla intryck, lite anspänning, viljan att göra ett gott intryck, minnas all information man bombarderas med, vara med överallt för att se och lära så mycket som möjligt på kortaste möjliga t...

Av oval - 6 juni 2009 23:42

Jag måste erkänna.Du gör mig helt knäsvag Alecia!Drömmande blick, knäsvag och lite småkär.Om jag fick byta röst, skulle jag vilja ha hennes.Jag pratar alltså om Pink. Närmare bestämt om hennes senaste album Funhouse. I synnerhet om låten "I don't...

Av oval - 4 juni 2009 22:47

Tuff dag.Mycket känslor ikväll.Lyssnar på Anna Ternheim med levande ljus intill mig.Har inte kunnat lyssna på henne på flera år, hennes musik har för mig varit kopplat till viss smärta. Men hon har en ny (?) spännande skiva nu. Kära spotify varvar ny...

Ovido - Quiz & Flashcards