Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Det är mycket nu

Av oval - 17 juni 2009 15:36

Trött

Tröttare

Utmattad


I onsdags förra veckan så jobbade jag ju första gången på nya jobbet. Ett kvällspass. Dagen efter, på torsdagen, så åkte jag till Göteborg och sedan har vi haft skola fre, lör, sön, mån och tisdag i basmedicin. Dvs föreläsningar från 9-17 varje dag. Vi har lärt oss om cirkulationssystemet (hjärta), respirationsorgan (lungor), biokemi och farmakologi (läkemedel).
PUST.
Tuffa dagar. Nej, grymt ansträngande dagar. Mycket ska hinnas med på kort tid och resten ska läsas hemma i sommar. Sitta still hela jäkla dagarna och hårt koncentrera sig på att lära och ta in så mycket som möjligt, är hårt jobb.

Efter skoldagen var slut igår, tisdag, så var jag hos min duktiga osteopat Niklas i Göteborg och fick en mer än mycket välbehövlig behandling. Jag hade fruktansvärt ont typ överallt, det var som ett friskt andetag efter veckor i en bastu. Han är grymt duktig!
Direkt efter behandlingen åkte jag ner till tågstationen och hoppade på tåget till Kalmar, 4 timmar. Hem, varva ner, pussa på katter och saknad sambo, äta lite och i säng kl 23.

Idag upp 05:30, duscha, åka till jobbet. Jobbade till ca 13, sedan delegeringskurs till kl 15, just nu har jag fastnat i soffan i nåt slags vaket komatillstånd. Nybehandlad med en kropp som var jättedålig (ju mer att behandla, desto jobbigare är det precis dagarna efteråt=satt igång många processer), trött efter skolvecka, trött efter jobb, trött.

Nämnde jag trött?

hehe men ingen fara.
Bakom det där komastadiet är jag ganska glad.

Glad att vara hemma, tycker om mitt hemma.

Glad för att jag haft en jättemysig vecka med Jenny och Emil, är helt fascinerad utav Jennys mage, har fått känna sparkar, rumpa och till och med en liten fot som "stack ut". WOW! Det där är ofattbart fantastiskt för mig, det här med graviditet. Vi skruvade ihop en fin barnsäng en kväll som nu står i deras sovrum och väntar på en inneboende :) Bara 8 veckor kvar!

Glad för att det ändå är lite sommaruppehåll med skolan nu, jag älskar skolan men är ganska slut just nu. Det är roligare när vi har praktiska lektioner och får läsa oss behandlingstekniker än som nu när det bara ska läras in massa basmedicin, visserligen spännande och viktiga kunskaper om kroppen, men enbart teori.

Glad för att de boende på mitt jobb verkar så söta, även om det alltid är skitjobbigt att börja nytt jobb tycker jag, jag får mkt ont, mkt stress, vill kunna allt på en gång... Men det blir nog bra.

Glad för att det är roligt att köra bil :p

Glad för att vara hemma hos mina fina balkongväxter som jag ska pyssla med, plantera om och flytta om så fort komastadiet släppt.

GLAD för att jag ska åka och rida på min fina häst snart! Kärlek! Henne har jag saknat.

Nu ska jag nog gå och sova en stund på sängen så här mitt på eftermiddagen, så att mitt koma försvinner och mitt glada kommer fram.

Om jag tar mig upp ur soffan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oval - 6 juli 2009 00:46

    Kanske är det enbart nyhetens behag, kanske blir det den nya för gott.Den här, mina tankars blogg, har med en stor sorg i hjärtat flyttat. ...

Av oval - 10 juni 2009 21:41

Pust.Helt slut.Första dagen på ett nytt jobb är alltid tuff!Alla intryck, lite anspänning, viljan att göra ett gott intryck, minnas all information man bombarderas med, vara med överallt för att se och lära så mycket som möjligt på kortaste möjliga t...

Av oval - 6 juni 2009 23:42

Jag måste erkänna.Du gör mig helt knäsvag Alecia!Drömmande blick, knäsvag och lite småkär.Om jag fick byta röst, skulle jag vilja ha hennes.Jag pratar alltså om Pink. Närmare bestämt om hennes senaste album Funhouse. I synnerhet om låten "I don't...

Av oval - 5 juni 2009 00:22

Nu har jag läst en massa utav mina gamla inlägg här.Roligt :)Speciellt de som handlar om skolan!När helst jag är lite nere, så kan jag läsa de inlägg jag skrivit direkt efter en vecka på skolan och bara le. Inspirationen, energin jag får när jag är d...

Av oval - 4 juni 2009 22:47

Tuff dag.Mycket känslor ikväll.Lyssnar på Anna Ternheim med levande ljus intill mig.Har inte kunnat lyssna på henne på flera år, hennes musik har för mig varit kopplat till viss smärta. Men hon har en ny (?) spännande skiva nu. Kära spotify varvar ny...

Ovido - Quiz & Flashcards